Oracle in Telecom /5.07.2006

07/2006 251 7 No Comments

Descriere

Oracle in Telecom /5.07.2006
Alain Ozan – vice-president Eastern Europe & CIS Oracle:
În ce priveşte strategia Oracle şi achiziţiile în telecom, iată un pic de istorie, de unde venim. Oracle este furnizorul de baze de date al tuturor operatorilor telecom. Deci de fiecare dată când primiţi o factură de la un operator, acesta vine dintr-o bază de date produsă de Oracle. Apoi, dacă ne uităm la IP ca un standard pentru a construi, practic, servicii web şi website-uri Internet, următorul nostru pas a fost să construim website-uri şi să furnizăm infrastructura necesară construirii unui website – realizată la nivel de middleware, prin Oracle Fusion. De ce pomenesc de servicii web şi website-uri? Pe scurt, deoarece IP devine protocolul pentru transferul de voce, date, imagini, video către telefonul dvs. mobil sau către website-ul dvs., am putea spune că telefonul dvs. mobil este un website sau că un website este un telefon mobil. Aşa că noi la Oracle am zis: ştim cum să livrăm datele foarte rapid către un website. Ei bine, aceeaşi infrastructură, având IP la bază, o putem oferi operatorilor telecom. Deci, la bază, ceea ce facem noi acum este să luăm middleware-ul Oracle Fusion şi să îl extindem pentru operatorii telecom, în ceea ce numim Service Delivery Platform (SDP – platformă de livrare a serviciilor), care asigură taxarea pe care o ştiţi, dar care este, de fapt, o platformă pe care se pot construi noi servicii pentru telefoane mobile, mult mai repede. Prin servicii înţelegem lucruri ca atunci când vrei să plăteşti cu telefonul – acesta este un serviciu – sau să joci la loterie de pe propriul telefonul sau să votezi prin telefon sau să rulezi video pe telefon.

Cât despre strategia Oracle de achiziţii în telecom, am cumpărat, pentru a extinde platforma de livrare a serviciilor pe partea de back-end, Portal Software (aprilie 2006), competitorul Amdocs pe piaţa de sisteme de taxare, o achiziţie recentă, şi suntem în curs de a o integra. Am cumpărat TimesTen (iunie 2005), o companie mică, dar cheie, pe baze de date încorporate în memorie, pentru accesul foarte rapid la baze de date. Un exemplu: copiii dvs. pot accesa un tip de video oarecare pe telefonul mobil, vreţi să le daţi acces, nu aveţi unde să mergeţi pentru o bază de date pentru că durează prea mult şi atunci mergeţi în baza de date din memoria telefonului, cu Timestand, pentru a autoriza accesul. Am mai achiziţionat Net4Call (aprilie 2006), integrând produsele sale Parlay/OSA în platforma noastră SDP, pentru partea de operare a reţelei. În fine, am achiziţionat HotSip (februarie 2006), o companie mică suedeză, care ne-a adus tehnologia Session Initiation Protocol (SIP), practic o cale de a construi servicii.
Un ultim comentariu, nu despre Oracle, ci o reflecţie despre situaţia Franţei. Nu vreau să dau vreo lecţie României, dar noi am întârziat cu Internetul în Franţa, eram descrişi ca cea mai întârziată ţară ca număr de locuitori ce accesează Internetul. Acum, piaţa a fost liberalizată, deschisă tuturor operatorilor. Franţa are cea mai mare rată de penetrare Internet în zona rezidenţială, peste 50% broadband acum, iar utilizarea în sectorul public este de sub 30 euro/lună – este o ţară în care accesul broadband este unul din cele mai ieftine. Unii operatori ajung la 15 euro pe lună pentru 4play – TV, date, voce şi mobil.