Rural penetration is the next challenge /5.07.2006

07/2006 291 8 No Comments

Descriere

Rural penetration is the next challenge /5.07.2006
Adriana BOERSMA RODRIGUEZ: Noi la Ericsson am reuşit să acoperim tot portofoliul, de la fix la mobil şi investim mult în R&D, aşa că pentru noi barierele nu prea există pe partea de tehnologie, ci este mai mult vorba ca, împreună cu guvernul şi clienţii noştri, să înţelegem cum putem ajuta utilizatorul final, în special în zonele în care România chiar trebuie să îşi mărească PIB-ul, cele din afara marilor oraşe.
Ar trebui, poate, să ne uităm la ţări ca India sau Philippine, unde oportunităţi cum a încercat Cosmote să creeze, de exemplu, cu preţuri foarte mici, chiar funcţionează, operatorii câştigă bani buni, iar oamenii beneficiază. Dar ei abordează altfel piaţa. Soluţiile trebuie croite special pentru acele zone. Nu poţi merge pur şi simplu cu produse şi soluţii obişnuite şi să te aştepţi ca utilizatorul final să se comporte la fel. Trebuie ţinut cont de diferenţe. Chiar cu creşterea ridicată înregistrată de România, în termeni de penetrare a serviciilor rămân de cucerit arii foarte vaste. Din nou, va fi vorba în special de rural şi va fi nevoie de soluţii şi produse diferite, iar Ericsson este gata să ajute operatorii şi guvernele să ofere soluţii mai bune şi eficiente în termeni de costuri pentru a răspunde acelor nevoi. Da, există bariere, dar nimic care să nu putem rezolva împreună.